Izrada Fizibiliti studija

Studija isplativosti ili izvedivosti (eng. Feasibility study) dokument je koji ujedno služi kao polazna točka za odlučivanje o početku realizacije ideje/projekta. Opisuje tržište na koje se plasiraju proizvodi i usluge kao rezultati investicije, definira resurse potrebne za ostvarenje projekta i profitabilnost projekta u odnosu na investiciju.

SADRŽAJ

Ovisno o namjeni i opsegu posla poslovni planovi, investicijske studije i studije isplativosti na različit će način i do različitog nivoa detalja obraditi sljedeće bitne elemente

NAMJENA I OPSEG DOKUMENTA

  •     kome je dokument namijenjen
  •     zašto je napisan
  •     izjava koja poziva čitatelja na čuvanje poslovne tajne
  •     bitne napomene vezane uz metodologiju izrade i opseg dokumenta
  •     koje vremensko razdoblje dokument obrađuje i zašto
  •     koji tečaj valute je primijenjen


SAŽETAK I ZAKLJUČAK

  •     nikad nije dulji od dvije stranice
  •     treba ga napisati na kraju izrade dokumenta
  •     treba zainteresirati čitatelja da pročita ostatak dokumenta
  •     čitatelj na temelju njega treba znati što je cilj pothvata, zašto je izvediv i s kojim rezultatima


PODUZETNIK

  •     naziv, adresa, kontakt podaci
  •     oblik poslovanja (npr. trgovačko društvo, obrt)
  •     podaci o registraciji (datum osnivanja, djelatnosti)
  •     porezni status (npr. je li ili nije obveznik PDV)
  •     ciljevi i način poslovanja
  •     pregled dosadašnjeg poslovanja, financijska pozicija i rezultati
  •     analiza prednosti i nedostataka, potencijala i rizika
  •     potencijal rasta s izvođenjem i bez izvođenja pothvata koji dokument opisuje
  •     tko su ključni ljudi za uspjeh pothvata, njihov kratak životopis
  •     objašnjenje zašto baš ti ljudi mogu izvesti pothvat


POTHVAT

  •     kako i kada je nastala ideja
  •     s kojim ciljem se kreće u pothvat opis pothvata
  •     koja su ulaganja potrebna kako bi se pothvat realizirao
  •     dinamika i način realizacije


PROIZVOD I USLUGE

  •     koji proizvodi i usluge će biti ponuđeni na tržištu kao rezultat pothvata
  •     koje potrebe kupaca navedeni proizvodi ili usluge zadovoljavaju
  •     zašto su konkurentni


TRŽIŠTE

  •     u koju djelatnost pothvat pripada, koje su njene specifičnosti
  •     politička, ekonomska, sociološka, tehnološka, ekološka i zakonodavna kretanja u okruženju koja bitno utječu na pothvat
  •     definicija tržišnog segmenta (geografski, demografski, industrijski)
  •     procjena veličine tržišta i ciljani tržišni udio
  •     opis konkurencije i usporedba s njom
  •     opis tržišta nabave i procjena rizika na njemu, utjecaj lokacije na nabavu


PRODAJA

  •     politika cijena
  •     prodajni kanali
  •     distribucijski kanali promocija
  •     utjecaj lokacije na prodaju
  •     količinski i financijski plan prodaje


REALIZACIJA PRODAJE I USLUGE

  •     opis procesa realizacije proizvoda ili usluga
  •     opis tehnologija i načina na koje će biti osigurane
  •     normativi materijala, rada, usluga, uporabe strojeva i prostora
  •     dokaz adekvatnosti kapaciteta za ciljani opseg poslovanja
  •     ostali troškovi
  •     dozvole i/ili uvjerenja neophodne za rad
  •     utjecaj lokacije na tehnološke aspekte
  •     utjecaj poslovanja na okoliš


LJUDI

  •     radna mjesta, potrebne kvalifikacije, znanja i vještine
  •     broj zaposlenih
  •     organizacijska shema – ovlaštenja i odgovornost
  •     proračun troškova plaća i naknada


FINANCIJE

  •     ulaganja u dugotrajnu imovinu
  •     proračun amortizacijeulaganja u obrtna sredstva
  •     ulaganja i izvori financiranja
  •     proračun kreditnih obveza
  •     račun dobiti i gubitka
  •     financijski tok
  •     ekonomski tok
  •     bilanca
  •     statička ocjena – likvidnost, upravljanje imovinom, upravljanje dugom, rentabilnost
  •     dinamička ocjena – razdoblje povrata, neto sadašnja vrijednost, relativna sadašnja vrijednost, interna stopa rentabilnosti
  •     prag rentabilnosti
  •     analiza osjetljivosti na promjene ključnih pretpostavki