Postupak kojim se postavljaju ciljevi i određuju budući zadaci te aktivnosti za njihovo ostvarivanje, naziva se planiranje, a rezultat planiranja jest plan.
Poslovni plan je “alat” koji pomaže u dobivanju odgovora na pitanja kakva će se ostvariti dobit (dohodak) u provedbi plana, odnosno kakav će biti cjelokupan rezultat poslovne aktivnosti.
Kakav mora biti poslovni plan?
On mora biti realan, usmjeren na budućnost i ukazati na ciljeve koji se žele ostvariti.
Kakav mora biti sadržaj poslovnog plana?
Poslovni plan najčešće obuhvaća sljedeće:
– analizu dosadašnjeg poslovanja postojećih poduzetnika,
– analizu trenutnih tržišnih kretanja prodaje, nabave i konkurencije,
– analizu operativnog učinka poslovnog poduhvata na poduzetnika
(lokacija, tehnika, tehnologija, organizacija i zaposlenost),
– analizu financijskog učinka na poduzetnika,
– ocjene poduhvata.
Tko je autor poslovnog plana – izrada poslovnog plana?
Poslovni plan bi trebali postaviti, a djelom i izraditi sami poduzetnici, pri čemu će u pojedinim dijelovima, te u uobličenju plana koristiti pomoć konzultanta. Prvi korak svakako započinje poduzetnik sa svojom poslovnom idejom. Preporučljivo je nakon toga angažirati stručnjaka – konzultanta koji će poslovni plan razraditi i finalizirati. Ukoliko se ne koristi stručna pomoć pri izradi poslovnog plana, preporučljivo je zatražiti od neovisnog stručnjaka da provede reviziju plana prije nego li se plan prezentira.
Svojim znanjima i iskustvom u službi smo izrade poslovnih planova koji će ispuniti svoju temeljnu funkciju – pomoć u realiziranju uspješnog poduzetničkog poduhvata.
Javite nam se sa povjerenjem! Iza nas stoji veliki broj u praksi potvrđenih poslovnih planova. Naše su reference naš ugled i preporuke u poslovnim bankama. Naši su komitenti trgovačka društva, zadruge, obrtnici, samostalne djelatnosti, ustanove, općine i gradovi, javna poduzeća, drugim riječima svi oni koji se bave poduzetničkim aktivnostima.